Контакти

ДП «Львіввугілля»

вул. Б. Хмельницького 26, м.Сокаль, Червоноградський р-н, Львівська обл., Україна, 80001

E-mail: lvug@bis.net.ua

тел. +38(03257)2-32-39

Гаряча лінія

ПОВІДОМИТИ ПРО КОРУПЦІЮ

Телефон для звернення:

+38(03257)2-04-59

Календар
Квітень 2016
П В С Ч П С Н
« Бер   Тра »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930  
Авторизація
Архів

lubelcoalua2016-6Перш ніж висвітлити питання реалізації грандіозного проекту бу­дівництва Любельської шахти на території Жовківського району, варто проаналізувати стан видобутку вугілля у Львівсько-Волинському ву­гільному басейні і забезпечення потреб теплоелектростанцій регіону. То­ді зрозумілою стає потреба розвитку вугільної галузі на Жовківщині.

Паливно-енергетичний комплекс За­хід­ного регіону України, який ство­рювався у 50-60 роках минулого сто­літ­­тя, базувався на комплексному розвитку двох взаємопов’язаних галузей -вуглевидобувної та теплової енергети­ки. Для його успішної роботи найваж­ли­ві­шою є чітка координація розвитку цих галузей єдиного циклу виробницт­ва енергії. Через низку політичних причин, недостатню увагу до розвитку вугільного басейну та мізерне фінансу­ван­ня на шахтах використовується за­ста­ріле технологічне обладнання, що при­­зводить до високої собівартості ву­гілля та обмежує можливості його ви­до­бутку. На сьогодні видобуток ву­гілля у  басейні  істотно  відстає від по­треб енер­гетики регіону.

“Нищівного удару вугледобувній галузі було завдано через привати­за­цію Бурштинської та Добротвірської ТЕС компанією ДТЕК, що порушило на­працьовані десятиліттями переду­мови забезпечення її стабільної та ко­мерційно привабливої роботи. Це при­звело до того, що щороку з Донець­кого вугільного басейну на ці ТЕС ре­гіо­ну завозиться 4-5 мільйонів тонн вугілля, унаслідок чого щорічні втрати на транспортні перевезення вугілля ся­гають 600-700 мільйонів гривень.” (“Дзеркало тижня” № 7 від 27 лютого 2016 р.)

До ще більшої ціни вугілля призве­ло вилучення Червоноградської цент­ра­ль­ної збагачувальної фабрики ПАТ “Львівська вугільна компанія” зі струк­тури ДП”Львіввугілля”, що порушило єди­ний технологічний цикл видобутку і постачання палива споживачам.

На сьогодні з 23 колись побудова­них шахт працюють лише дев’ять: шіс­ть належать ДП “Львіввугілля”, дві – ДП “Волиньвугілля” і ПАТ “Шахта “Надія”, яка підпорядкована Міненер­го­ву­гілля. Зовсім недавно в басейні ви­до­бувалося 15,5 мільйонів тонн ву­гілля на рік, торік – лише до двох мільйонів тонн.

Тому, в  результаті  недостатньої ува­ги  до  розвитку  Львівсько-Волинського вугільного басейну, накопичено цілу низку проблем, що призводять до постійних соціальних вибухів. Мешкан­ці Жовківщини пам’ятають нещодавнє перекриття траси через невиплату за­робітної плати шахтарям. Доведені до відчаю гірники у такий спосіб намага­лися привернути увагу уряду.

У тій же статті “Дзеркала тижня” автор Анатолій Акімов пропонує шляхи подальшого розвитку Львівсько-Волин­ського басейну. Ресурсна база дає мож­­ли­вість створити потужний па­лив­но-енергетичний комплекс, який здат­ний не тільки забезпечити регіон енер­ге­тич­ними ресурсами, але й сприяти розвитку економіки всієї країни. Зокре­ма акцентується увага на перспектив­ному Південно-Західному промисло­вому районі Львівсько-Волинського басейну, у межах якого виявлені Любельська вугленосна площа з балансови­ми запасами у 700 мільйонів тонн (у тому числі 200 мільйонів тонн коксів­ного вугілля) та Тяглівське родовище (балансові запаси – 400 мільйонів тонн вугілля).

Для запобігання потужному соціа­ль­но­му вибуху треба зберегти подаль­шу роботу всіх діючих шахт ДП “Львів­вугілля” з подальшою їх технічною модернізацією і вирішити проблему 100-відсоткового відвантаження вугіл­ля на Добротвірську та Бурштинську ТЕС. Згідно з висновками Інституту вугіль­них енерготехнологій Національ­ної академії наук України, який про­водив дослідження можливості ви­корис­тання вугілля чотирьох верхніх плас­тів на полі суміжної шахти “Любе­ль­с­ька-3″, вугілля марки Ж придатне для вико­ристання в якості енергетич­ного пали­ва. Причому, його можна вико­ристо­вувати і як часткову заміну на вітчизняних електростанціях антра­ци­тового вугілля, видобуток якого про­водиться на тимчасово окупованих територіях Донбасу та  імпортується з Росії та ПАР. Запасів такого вугілля на полі цієї шахти близько 90 млн. тонн. Крім цього, шахти “Любельська №4″ та “Лю­бельська № 5″ містять ще близько 400 млн. тонн енергетичного вугілля.

Отож, з вищенаведеного стає зро­зумілою перспектива й потреба будів­ни­цт­ва шахти у Жовківському районі з метою розвитку паливно-енергетич­ного комп­лек­су не лише регіону, а й в цілому дер­жави, зменшення енерге­тич­ної за­леж­ності, вирішення низки соціально-економічних проблем міс­це­вого рівня.

Громадськість цікавиться долею новітнього для Львівщини проекту – будівництвом Любельської шахти, який координує підприємство “Сі-Сі-Ай-Лю­беля”.

Уляна ЛАЩІВСЬКА

(За матеріалами газети “Відродження” Жовківської районної ради Львівської області)